fz3-13769305690270, 0B
V roce 2000 vyšla dvoudílná publikace Osobnost a bicykl a v doslovu k 2. dílu byl příslib třetí knížky „osobností“ v případě, že se první dvě setkají s příznivým čtenářským ohlasem. Neboť byly první dva svazky „osobností“ zcela rozebrány, vydavatelství se společně s autorem rozhodlo pro souborné vydání všech tří v jednom objemném svazku. Název je odvozen od celkového počtu, který dává tušit něco opravdu mimořádného.

Těch významných osobností, které se při nejrůznějších příležitostech potkávaly s bicyklem, je v knížce skutečně sto jedna, bereme-li v úvahu, že několik kapitol pojednává o dvojicích – sourozeneckých (Michelinové, Wrightové, Farmanové), manželských (Marie a Pierre Curieovi) nebo spjatých profesně (Dehmel a Straus, V + W, Forman a Pištěk). Je to zkrátka sešlost lidí, kteří vynikli ve svém oboru a většinou dosáhli i světového věhlasu.

Formální uspořádání publikace je stejné jako u prvního vydání z roku 2000. Znovu je zachována časová posloupnost řazení kapitol, daná obdobím, v němž ta která osobnost žila nebo žije, za každou kapitolou je zařazen stručný miniprofil, který dokresluje dotyčnou osobnost několika životopisnými poznámkami, a textová část je vždy doprovázena četnými ilustracemi. Naprostou novinkou je však na konci jmenný rejstřík obsahující přes 500 jmen! Tolik postav je v knize v různých souvislostech skutečně zmiňováno.

Publikace jistě potěší nejen cyklisty a všechny čtenáře spřízněné náklonností k bicyklu, ale i ty, které zajímá jen některá z osobností a kteří o jejím spojení s bicyklem doposud nevěděli. Kniha se nemusí číst obvyklým způsobem – od začátku. Můžete ji moct otevřít na libovolném místě, u jakéhokoli jména, které vás upoutá.

Cykloknihy s.r.o.
Pod Vinicemi 2, 301 00 Plzeň
Tel.: +420 377 539 988