fz3-13769305690270, 0B
Ani v roce 2010 tohle vydavatelství nezapomíná na své čtenáře, kteří si zvykli na pravidelný přísun novinek z turistického ranku v edici Navštivte… K dvěma novinkám připojujeme i tip na obrazovou publikaci, ve které jsou zachyceny krásy Křivoklátska.

Iva Hoňková
VĚTRNÉ MLÝNY v Čechách, na Moravě, ve Slezsku

• 2010, 1. vyd., 112 s.
• Brož., 120×205 mm
• Cena 189 Kč
• ISBN 978-80-7376-201-8
• EAN 9788073762018

Větrné mlýny se řadí mezi nejstarší technická zařízení. Typické jsou především pro Nizozemí, ale spoustu těchto ojedinělých staveb najdeme i v České republice. Každý mlýn má svou minulost, a někdy i dost dramatickou. V této knížce jsou zmíněny ty nejdůležitější a nejkrásnější z nich. Díky jednotlivým reportážím se čtenáři mohou seznámit s osudy větrníků i se současným stavem budov. Všechny objekty jsou přístupné veřejnosti, některé dokonce celoročně. Vydejme se tedy vstříc novým dobrodružstvím, pojďme se toulat krajinou pozoruhodných větrných mlýnů a potěšme se jejich jedinečnou krásou.

Jiří Martínek
RODNÉ DOMY

• 2010, 1. vyd., 176 s.
• Brož., 120×205 mm
• Cena 229 Kč
• ISBN 978-80-7376-202-5
• EAN 9788073762025

V dalším svazku oblíbené edice Navštivte... tentokrát navštívíme rodné domy našich významných osobností z kulturního, vědeckého i politického života. Zavítáme do Malých Svatoňovic, kde se narodil spisovatel Karel Čapek, do Poličky, rodiště hudebního skladatele Bohuslava Martinů, do Mladé Boleslavi, kde najdeme rodný dům herečky Adiny Mandlové, do Libochovic, kde se narodil slavný lékař a biolog Jan Evangelista Purkyně, do Hodonína, rodného města našeho prvního prezidenta Tomáše Garrigua Masaryka, a do dalších zajímavých míst.
Snad každé naše město se pyšní tím, že se v něm narodil někdo slavný či alespoň trochu známější. Proto není divu, že se mnoho z nich ve svém rodišti dočkalo pamětní desky, muzejní expozice, či dokonce zpřístupnění rodného domu. Další z řady průvodců Navštivte… vás zavede právě k nim.

Luděk Švorc a Petr Petříček
KŘIVOKLÁTSKO

• 2010, 1. vyd., 194 s.
• Váz., 230×297 mm
• Cena cca 399 Kč
• ISBN 978-80-7376-250-6
• EAN 9788073762506

Křivoklátsko vyniká jedinečností přírodních krás, rozmanitostí rostlinné i živočišné říše, bohatstvím historických památek, specifickou biosférou. Je domovem lidí, kteří ho trvale obývají, ale také těch, kteří se sem stále vracejí, protože se stal jejich velkou láskou, zdrojem radosti, inspirace a přílivu nových sil, neodmyslitelnou součástí života. K takovým patří i autor této unikátní obrazové knihy Luděk Švorc, který s fotoaparátem prochodil Křivoklátsko několikrát doslova křížem krážem, aby svým objektivem zachytil co nejvěrněji půvab krajiny. K napsání textové části si bez váhání vybral dlouholetého kamaráda – novináře a spisovatele Petra Petříčka. Jak sám říká: „Spojuje nás stejná pokora k přírodě a kilometry prašných cest.“

Nakladatelství Olympia, a. s.
Vaníčkova 2, blok D
160 17  Praha 6 – Strahov