VYPUŠTĚNÝ GIN DO EVROPY

0
902

Asi každý, kdo vyrazil na cestu za poznáním krás ČR potkal na svých toulkách malé kulaté dřevíčko Turistickou Známku. Je tomu už více jak 21 let, kdy se naši turisté poprvé s tímto sběratelským fenoménem setkali. Jak však tato, dnes už neodmyslitelná součást turistiky v ČR a dalších zemích vznikla? Zeptali jsme se současného ředitele a spolumajitele firmy Gina – Ladislava Šína.

S nápadem, vyrábět po vzoru trampů či skautů dřevěnou placku s názvem Turistická Známka, za mnou přišel na podzim 1997 tehdejší student Palackého university David Holub. Na podzim 1998 jsme založili firmu Turistické Známky s.r.o. a začali s distribucí na veškerá pohoří ČR. Pro mně to byl krásný čas, TZ jsem rozvážel na běžkách sbáglem na zádech, spal jsem v autě v minus 25 stupních a projel tak veškeré pohoří v ČR. Na Jaře 1999 byl však ekonomický výsledek naprosto zoufalý, na některých chatách prodali za zimu jen několikkusů TZ. Tak vznikl vhlavě pana Šína nápad, sbírat 10 po sobě jdoucích čísel a získat za to prémiovou neprodejnou TZ zdarma.

A tak se zrodila sběratelská hra, první mapy turistických známkových míst, které obsahovaly seznam předpokládaného rozšíření pro rok 1999. Turistické známky jsme osadili herními kupony se stejným číslem, jaké obsahovala daná TZ.

Další fáze existence firmy Turistické Známky byla velmi důležitá pro její rozvoj. S postupem času tak spatřily světlo světa medaile a štítky Stamp, které dnes turisté znají jako dobrodružnou cestu za pokladem. Jde o hluboké rytiny vytvářené do ocelových matric, síla potřebná k jejich vyražení je vyšší než 150 tun. Jsou to nesmírně kvalitní výrobky z mincovních bronzí, které dnes vyrábí pro firmu Umělecká dílna Stamp a Moravská Mincovna. Jde o medaile i tradiční oválné ražené turistické štítky. Tyto výrobky navazují na více než 100. letou sběratelskou tradici, kterou znali už naši předkové.

Vsadili jsme na nové technologie a vyvinuli jsme celou řadu nových výrobků, jako je například turistická nálepka s audiobedekrem – zvukovým průvodcem, který lze spustit pomocí QR kódu. Zvukový průvodce – audiobedekr nemá v ČR obdoby a je dalším, ojedinělým počinem naší firmy. Na svých cestách se můžete setkat s 3D magnetkami či pohlednicemi – Výletkami.

Celý systém je úzce napojen na KČT, kde spolupracujeme na režii nejrůznějších akcí a společenských aktivit. Turistické Známky a jejich produkty, jsou dnes součástí mobilních aplikací. Celý sběratelský systém se stále vyvíjí a stává se zajímavým pro nové generace sběratelů, kteří přijdou objevovat krásy a zajímavosti v budoucnu. V současnosti firma Turistické Známky s.r.o. zaměstnává okolo 40 zaměstnanců a platí za jedničku na poli trhu s turistickými suvenýry v ČR. Najdete nás ve všech okolních zemích, naší vizí jsou TZna celém evropském kontinentu. Dnes se dá bez nadsázky říci, že turistické známky a další produkty našich dílen pomalu dobývají Evropu!

www.turisticke-znamky.cz

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here